اداره رسیدگی اسناد

    • رسیدگی به اسناد مالی هزینه ای و تطبیق با قوانین و دستورالعمل های اجرائی
    • رسیدگی به اسناد هزینه ای عاملیت ها و تطبیق با قوانین و دستورالعمل های مربوطه
    • رسیدگی به اسناد تنخواه گردان ، پیش پرداختها و علی الحساب ها و دستورالعمل های مربوطه
    • رسیدگی و بررسی قراردادهای منعقده اشخاص حقیقی و حقوقی
    • ثبت کلیه قراردادهای منعقده در سیستم نرم افزاری
    • صدور بخشنامه ، دستورالعمل های قانونی و حسابداری جهت عاملیتها و ارکان وزارتخانه
    • پاسخگویی به مراجع نظارتی وزارت متبوع و مستقر در وزارت متبوع
    • رسیدگی به اسناد پرداختی پرسنلی با آخرین دستورالعمل های صادره
    • شرکت در جلسات مناقصات
    • رسیدگی به اسناد پرداختی و تسویه حساب های دانشجویان بورسیه
    • بررسی اسناد رفع واخواهی شده اسناد هزینه ای معاونت ها
    • فایل بندی قراردادهای داروئی و خرید کالا
    • مطالعه بخشنامه ها ، موافقت نامه ها و تطبیق آن با اسناد هزینه ارسالی
    • بحث و مشورت در مورد دستورالعمل ها و موافقت نامه ها در این اداره
    • پاسخگو بودن به سوالات و مشکلات واحدهای تابعه توسط تلفن و حضوری
    • تطبیق پرداختها با موافقت نامه های صادره بودجه تفضیلی دانشگاه
    • رسیدگی و اظهار نظر و اقدام در مورد پرونده هایی که مشکل مالی دارند با نظر مافوق
    • مطالعه قوانین بودجه و سایر قوانین و مقررات مالی و اظهار نظر در مورد نحوه اجرای آنها به مقام ذیربط
    • ابلاغ قوانین و مقررات و تصویب نامه و دستورالعمل ها به واحدهای تحت پوشش
    • انجام امور مربوط و رفع نقص واخواهی اسناد هزینه که از سوی حسابرسان مورد ایراد قرار می گیرد.
    • استعلام در مورد فاکتورهایی که نیاز به تعیین قیمت مصوب در قیمت های بازار در پرداخت های اداری باشد.
  • انجام مکاتبات لازم در زمینه های مختلف در صورت نیاز

 

شرح وظایف اداره تنظیم حساب

    • کنترل سر فصل حسابداری اسناد هزینه ای و عاملیتها
    • تبدیل اسناد ( موقت بر دائم و نگهداری ( بایگانی ) ) آنها
    • کنترل و اصلاح مغایرت موجود بین دفاتر اعتبارات و تنظیم حسابها
    • کنترل و اصلاح مغایرت موجود بین دفاتر صدور چک و تنظیم حسابها
    • پویش اسناد از طریق فیزیک اسناد در نرم افزار و اسکن ضمائم و مدارک اسناد مالی
    • کنترل ضمانت نامه های بانکی
    • تهیه صورتحساب ابطال چکهای بین راهی و واریز آن به خزانه
    • تهیه گزارشات بدهی های سنواتی و صدور اسناد حسابداری و اصلاح مانده بستانکار حسابهای سنواتی
    • دریافت و استرداد مبالغ سپرده و تمرکز آن در خزانه
    • تهیه صورتحساب نهایی ماهانه پس از انجام اصلاحات
    • پاسخ گویی به درخواست ها و مکاتبات مراجع ذیصلاح نظارتی
    • برسی حسابهای عاملین ذیحساب
    • تهیه صورتحساب نهایی سنواتی و تهیه تفریغ بودجه کلیه حسابهای جاری،اختصاصی و متفرقه
    • مغایرت گیری تفریغ بودجه با دفاتر وزارت امور اقتصادی و دارائی
    • نظارت بر عملکرد صدور چک و صدور سند
  • تهیه و گزارش سوابق پرداختی جهت تنظیم اسناد استرداد سپرده به ارباب رجوعان ثبت اسناد در دفاتر روزنامه و دفاتر کلی علاوه بر ثبت نرم افزار

 

Print Friendly